Op naar Key West

19 augustus 2016 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Hallo hallo,

Vanochtend hebben we een beetje uitgeslapen en daarna onze spullen weer ingepakt en zijn we doorgereden naar Key West. We hadden besloten niet bij het hotel te eten, maar onderweg bij een Denny's (zodra we die tegenkwamen). Onderweg hebben we genoten van het prachtige uitzicht. Ik denk dat we hier allemaal wel een vakantiehuisje zouden willen hebben. Het ligt alleen een beetje ver weg. Toen we in Key West aankwamen waren we nog geen Denny's tegen gekomen. Dus hebben we er even een opgezocht op de tomtom. Het was gelukkig maar 2 mijl rijden. En nee, we hebben niet geslapen onderweg, want later bleek dat er maar twee Denny's waren hier op de eilanden. Eentje in Key Largo (waar we gisteren op de heenweg langs zijn gekomen) en eentje hier in Key West, waar we dus lekker zijn gaan eten. Tim had pannenkoeken, ei, bacon, worstjes en geroosterd brood en ik had pannenkoeken en bacon. Oh ja en een super lekkere smoothie!!! Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel. We konden helaas onze kamer nog niet op, wel hadden we wat informatieboekjes gekregen. Uiteindelijk hadden we besloten dat we wilden varen op een jetski rond de eilanden hier. Helaas was dit om 15.30u niet meer mogelijk, maar wel om 17.30u. Tot deze tijd hebben we aan het zwembad gelegen en daarna hebben we  sleutel van de kamer opgehaald en onze spullen binnen gezet. Vervolgens zijn we naar het verhuurpunt van de jetski's gelopen, wat ook hier op het resort ligt. Na heel wat papierwerk ingevuld te hebben moesten we wachten op twee andere gasten. Helaas zijn deze niet komen opdagen, waardoor onze tour niet doorging. Er moesten namelijk minimaal twee deelnemers zijn en aangezien Tim en ik samen op een jetski gingen, telden we dus maar als één deelnemer. Daarna zijn we terug gegaan naar onze kamer en hebben we naar de finale van het hockeyen gekeken en vervolgens zijn we ons gaan douchen en klaar maken voor het avondprogramma. Vanuit het hotel rijdt er een pendelbus naar Key West downtown. We zijn in dit busje gestapt, maar de zitplaatsen waren al bezet. Samen met drie andere mensen zijn we gaan staan. Toen kwamen er opeens nog 13 mensen aan... Oeps dat gaat niet passen. Zeven Spanjaarden hebben zich er toch nog bij gepropt, pfff.... Het was verschrikkelijk maar we konden er niet meer uit. Vooraan in de bus hing een bordje, maximaal 12 personen... Nou mooi niet dus! Iedereen moest er ook weer op het zelfde punt uit, namelijk bij de stop waar je de zonsondergang kunt zien. De laatste bus terug naar het hotel zou hier ook weer om 22.15u vertrekken. Je kunt je wel voorstellen wat er allemaal in die bus mee terug moet. Tim en ik zijn naar de boulevard gelopen en zagen daar een mooi plekje op een terrasje aan de kant van het water. Hier hebben we wat gedronken en wat tortilla chips gegeten. Vanuit hier hebben we dan ook de foto's van de zonsondergang gemaakt (die krijgen jullie later nog wel te zien). Daarna hebben we even over de boulevard gelopen en zijn we bij een ander restaurantje een hapje gaan eten. Hier hadden we besloten dat we niet de bus terug zouden pakken, maar zouden lopen. Dan hadden we nog wat extra beweging. Het was uiteindelijk toch nog redelijk ver. We hebben er een uur over gedaan. Eenmaal aangekomen bij ons hotel wilden we nog een drankje doen, maar het terras was helaas al dicht. Daarna zijn we maar gaan slapen.

We hebben er nog over getwijfeld om morgenvroeg met de jetski te gaan varen, maar hebben toch besloten dit niet te gaan doen, omdat we dan veel te laat in Miami aankomen, de auto een dag extra moeten huren en hier ook het een en ander moeten regelen met het hotel (i.v.m uitchecken). We zullen morgen dus vroeg vertrekken, omdat we de auto om 12.30u in Miami moeten inleveren. Van tevoren willen we dan onze koffers al in het hotel gedropt hebben. Vanuit Key West is het 155 mijl naar Miami. Dit is ongeveer drie en een half uurtjes rijden. Miami is onze laatste stop voordat we terug komen naar Nederland. Het einde komt dus alweer langzaam in zicht. Maar daar denken we nu nog maar niet aan. Morgen een volgende update vanuit Miami (of eigenlijk Hollywood om precies te zijn... En dat is dan niet Hollywood nabij L.A.)

Liefs Tim en Simone

PS. Nieuwe foto's

1. Claudia Paulissen-Gelissen:
    20 augustus 2016
    Hallo Tim en Simone, wat ziet het er inderdaad prachtig uit in Key Largo, wat een paradijselijk plekje. De foto's en video's van Sea World zijn denken we heel goed besteed aan jullie kleine nichtje. Wat zal zij hiervan genieten. En Tim... een kippetje gescoord, was het lekker? Morgenvroeg gaan ook wij op pad, we zullen proberen contact te houden. Geniet ondertussen van de laatste vooral rustdagen en dan is het klaarmaken voor de thuisreis. Maar ja, aan allle goede dingen komt ooit een eind, moeten jullie maar denken. De mooie momenten en herinneringen neemt niemand jullie meer af! Heel veel groetjes !!