Hollywood dag 3, excursie naar de Everglades

22 augustus 2016 - Hollywood, Florida, Verenigde Staten

Hey allemaal,

Vanochtend moesten we al heel vroeg op, want we hadden gisteravond nog een telefoontje gekregen dat de bus naar de Everglades ons al om 08.00u kwam ophalen. We waren ons bonnetje kwijt geraakt bij het zwembad en wilden ook nog wat ontbijt halen, dus dat betekende nog wat eerder opstaan dan gepland. Toen we klaar waren voor vertrek en we onze kamer uit liepen, lag de krant op de deurmat klaar. Dit was wel heel apart. Tim heeft de krant meegenomen, zodat hij die in de bus kon lezen. Beneden kregen we vrij snel een nieuw bonnetje en daarna zijn we doorgelopen naar de Seven Eleven. Hier hebben we een donut, een chocolade croissant, wat fruit en een koffie gekocht. We werden opgehaald aan de overkant van de straat, door een grote bus (tenminste dat werd ons verteld). We stonden op tijd aan de overkant te wachten, maar er was nog geen bus te zien. Toen kwam er een meneer aan ons vragen of wij de tour naar de Everglades geboekt hadden. Achteraf bleek hij (Joshua) onze taxichauffeur te zijn. Hij was met een klein busje, omdat er maar 6 mensen de excursie gingen doen. Lekker rustig dus! We hebben de andere mensen opgehaald in Fort Lauderdale en daarna was het nog 35 minuutjes rijden naar de Everglades. De Everglades zijn 100 mijl x 100 mijl groot en is in feite een zeer brede rivier die maar zeer langzaam stroomt (ca. 1 meter per dag!) vanaf het meer Okeechobee richting de baai van Florida nabij de Keyes. Men heeft in het verleden de Everglades gedeeltelijk droog gelegd om het land om te vormen tot kostbare landbouwgrond maar gelukkig is een heel deel behouden gebleven. Wel zijn op die manier kanalen ontstaan waardoor heen we dus vandaag gevaren hebben.Toen we daar aankwamen hebben ze eerst een foto van ons gemaakt. Daarna zijn we in een boot gestapt en zijn we door een stukje van de Everglades gevaren. Onze chauffeur was tevens ook onze gids en hij vertelde over de verschillende dieren, de bomen en de Everglades zelf. Al vrij snel kwamen we alligator Jessie tegen. Hier hebben we een aantal foto's van kunnen maken. Dit is achteraf ook de enige alligator geweest die we in de Everglades gezien hebben. Verder hebben we nog schildpadden en verschillende vogelsoorten gezien. Het was heel mooi om hier doorheen te varen. Op een gegeven moment voer onze chauffeur de planten in. Ik had in het begin iets vaags meegekregen van een stop, maar hier konden we toch niet uitstappen... Onze chauffeur kroop helemaal voorop de boot en was op zoek naar iets. Blijkbaar hadden ze hem verteld dat in deze planten een nest van een vogelsoort was. Helaas was dit niet vooraan, maar helemaal in het midden van het riet. Hier konden we met de boot absoluut niet komen. Daarna zijn we rustig terug gevaren naar het beginpunt. Na de boottocht hadden we een alligatorshow. Deze show was niet echt interessant. De jongen liet drie tructjes zien met de alligator en dat was het, niks speciaals dus. Na deze show hadden we de mogelijkheid om een baby alligator vast te houden. Dit wilde ik wel heel graag doen en het was echt heel gaaf! Het diertje voelde koud, maar ook zacht aan. Deze alligator was 3 jaar oud! Vervolgens konden we nog even in de giftshop rondlopen en daarna bracht Joshua ons weer terug naar ons hotel. Hier hebben we ons snel omgekleed en zijn we vervolgens doorgelopen naar het zwembad. We hebben de hele middag lekker aan het zwembad gelegen en genoten van de zon, het water en een smoothie of biertje. Bij het zwembad is overigens ook een jacuzzi, maar het water hierin is ook echt warm! Niet lekker dus met deze hoge temperaturen... Na het zwemmen hebben we ons gedoucht en wilden we bij Hollywood Beach wat gaan eten. Helaas hadden we net op 1 minuut de bus gemist. We zijn nog vlug doorgelopen naar de volgende stop, maar de buschauffeur reed helaas door. Te voet was het 3 mijl, een klein uurtje lopen dus. Nou ja... Daar hadden we niet zo een zin in, dan konden we beter wachten op de volgende bus. We hebben rustig in de schaduw op een bankje gewacht en in de tussentijd heb ik lekker mijn nageltjes gelakt. Nadat ik daarmee klaar was hadden we allebei het zelfde idee. Zullen we gewoon in het hotel eten en morgen naar Hollywood Beach gaan. Zo gezegd, zo gedaan. We hebben heerlijk gegeten in het hotel en daarna nog een spelletje kanasta gespeeld op de kamer.

Morgen hebben we weer een relax dagje aan het zwembad en 's avonds gaan we waarschijnlijk bij Hollywoord Beach eten. Verder zien we het morgen wel...

Liefs Tim en Simone

PS. Nieuwe foto's

1. Mike, Elisa & Karina:
    23 augustus 2016
    Hey lieverds, vet die tocht door de Everglades. Mooi stukje natuur. En dan nog die alligator vasthouden. Leuk! Gelukkig hadden ze wel zijn mondje dicht geplakt, want een mooneolifant (of wat was het ook alweer) zou hij vast lekker vinden. Relax en geniet nog lekker. Liefs van ons drietjes
  2. Rob en Caroline Alberts:
    23 augustus 2016
    Hahaha en zo iemand is bang voor spinnen!! Niet te geloven!! Misschien voelt een spin ook wel zacht aan, moet je eens proberen Simone xxx