Six Flags Great America

28 juli 2016 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Hallo hallo,

Nou onze eerste echte dag in Amerika begint in een pretpark, maar voordat we daar naar toe kunnen moeten we eerst onze auto gaan ophalen. Tim had nagevraagd bij de receptie op de garage van Hertz in de buurt was. De medewerker had gezegd dat het een kwart mijl lopen was en dat we daar 5 á 10 minuten over zouden doen. Tim en ik hadden besloten om eerst de auto op te halen en daarna pas te ontbijten (we hadden nog niet zo heel veel honger). Dus huphup de auto halen... Maar 10 min werd 15 min, 15 min werd 20 min... Lopen we nog wel goed? Tim had zich inmiddels een data bundel besteld, zodat we via google maps de weg konden zoeken, alleen werkte deze niet (we hadden overigens ook al mensen gevraagd, maar die wisten het niet). Net op het moment dat we terug willen lopen kom ik met de blonde opmerking, als google maps het niet doet, hoe komen we dan in Six Flags? Nou zo blond was mijn opmerking dus schijnbaar niet, want toen kwam Rim erachter dat hij een soort tomtom op zijn telefoon had geïnstalleerd en het nog 1,9 mijl lopen was vanaf het punt waar we waren. We hadden onze ochtendwandeling dus wel gehad. Bij de garage ging het gelukkig snel en kregen we een leuk autootje (beetje vergelijkbaar met de auto van Tim thuis). Daarna zijn we maar bij Starbucks gestopt voor een ontbijtje, want in het hotel waren we daarvoor al te laat. We zijn vlug wat spullen gaan ophalen en doorgereden naar Six Flags Great America. Het was ongeveer een half uurtje rijden.

Het park was echt mega groot en toen we aankwamen zagen we alleen maar achtbanen. We zijn meteen naar de achterkant van het park gelopen en hebben daar twee leuke achtbanen gedaan, waarbij we niet lang in de rij hoefden te staan. Daarna zijn we een stukje naar het midden van het park gelopen en daar kwamen we een wildwaterbaan tegen. Wachttijd 15 min, even afkoelen leek ons een goed idee, want het was behoorlijk heet. Die 15 minuten klopten helaas niet... We hebben 45 minuten in de rij gestaan en toen we eindelijk aan de beurt waren gooiden ze de attractie dicht, omdat er storm in de buurt was. Dat was wel even balen. Nja dan maar een andere attractie... Uhm... Niks andere attractie, ze hadden alle buiten attracties gesloten (13.15u). En hoelang het zou gaan duren was de grote vraag. We zijn wat gaan eten en hebben even wat spelletjes gespeeld. Daarna zijn we wat gaan rondlopen en kwamen we nog bij een leuke binnen attractie. Rond 16u heeft het 45 minuutjes geregend en daarna klaarde het weer op. Langzaamaan gingen alle attracties weer open en om 18.15u zaten we dan eindelijk weer in de achtbaan. Gelukkig waren de wachttijden nu echt niet lang en hebben we nog veel achtbanen kunnen doen. In Amerika is het zo dat wanneer het park tot 22.00u open is, de attracties dus ook tot ongeveer die tijd open zijn, dat was wel fijn. We hebben uiteindelijk tocht de meeste attracties kunnen doen en ondanks het weer hebben we toch een hele leuke dag gehad. Tenslotte zijn we lekker naar ons hotel gereden en meteen gaan slapen, we waren kapot!☺️

Morgen staat een dagje Chicago op de planning.

Liefs xxx Tim en Simone

1. Rob en Caroline Alberts:
    29 juli 2016
    Hoi lieverds, gelukkig toch nog alles kunnen doen. Zou jammer geweest zijn. Vandaag veel plezier in Chicago!! Xx